9 de maig 2012

Fins que no t'has perdut, no coneixes una ciutat, i fins que no t'han enredat, no coneixes un pais.

Shanghai canvia de manera accelerada. Casa baixes als litongs o barris vells i a l'antiga Concessió francesa. Metro eficient i espai per caminar entre motos i bicis elèctriques. Sovint m'he perdut i he passat tres cops per el mateix lloc.



Les motos elèctriques son un problema per als oients. No per als sords que ja hi estan acostumats. No sents venir a les motos que van per les aceres i fins i tot mercats.
La conservació del peix es excel·lent i sempre fresc. Als mercats es conserva viu en un cubell d'aigua fins que el compres. Els he vist saltar d'una peixera a un altre amb el que al final no saps quin peix es.



El mon es petit, un amic periodista escriu des de Madrid al seu blog que va a la Xina, li responc que jo estic a Shanghai, i l'endemà ens prenem una cervesa i explorem els carrerons antics de Shanghai que semblen fabriques.



Un grup de joves estudiants em demanen que els hi faci una foto. Després se'n fan una amb mi. Parlem amb el seu angles regular. Van a una cerimònia del te. Son de Beijing de vacances després del 1 de Maig. Ahir un altre grup de joves em van explicar la mateixa historia en un altre lloc i no tenia tems de acompanyar-los.
Els acompanyo. Tots els tes son del Yunnan i Sichuan, les zones a on aniré. Molt variats i en comprem alguns. Ja som amics. Tenen uns vint anys i se'm fiquen a la butxaca en dir-me que creuen que jo en tinc 38, cosa que ja els hi mereix respecte. No s'ho creuen quan els hi dic que en tinc 56. En lloc del seu pare podria ser el seu avi!!


Dubto de convidar-los, pero el mes gran em proposa que entre els dos convidem a tots, perquè son majoria de noies. Li dic que em sembla be. Despres veig que es força car i em quedo amb el dubte de si tot era un plan excel·lent en que jo era el "primo". De totes maneres els millors plans son els que et deixen amb el dubte de si t'han enredat.
Aixi creus que ja coneixes millor el país... I de totes maneres els diferents tes eren excel·lents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada